wtorek, 16 sierpnia 2016

"Stranger Things" - czyli sentymentalny powrót do lat 80


 
 
 
 
Pewnie spora część z was przynajmniej zetknęła się już z tym tytułem. Serial ten to kolejna propozycja od Netflixa, która zdobyła wprost zawrotną popularność zaraz po premierze. Świat wprost oszalał na jego punkcie. Gdzie nie zajrzałam wszędzie widziałam informacje, recenzje, artykuły poświęcone tej produkcji. Chcąc sprawdzić o co tyle hałasu zdecydowałam się zobaczyć co się za tym kryje.
 
 
 
Źródło
 
 
 
 
Opis z Filmwebu:
 
Kiedy znika mały chłopiec, jego matka wraz z jego przyjaciółmi musi stawić czoło przerażającym siłom, żeby go odzyskać.
 
 
 
 
 
Z tego co zdążyłam wcześniej przeczytać, to "Stranger Things" jest swego rodzaju hołdem oddanym latom 80 XX wieku. Po obejrzeniu muszę przyznać, że autorom udało się odmalować klimat łudząco podobny do innych produkcji z tamtych lat. Nie brakuje tu też całego wachlarza nawiązań do znanych horrorów, filmów z gatunku s-f, dzieł Stephena Kinga czy twórczości Stevena Spielberga. A do tego budująca klimat muzyka z tamtych czasów.

Źródło
 





 
A co ja sądzę o całej produkcji? Przyznaję się, że do oglądania podchodziłam z pewnego rodzaju rezerwą. Nie jestem wielką miłośniczką S-F, ale lubię całkiem kino przygodowe, więc postanowiłam spróbować i nie żałuję. Serial ten wciągnął mnie bardzo szybko, mimo iż sama nie mogę pamiętać lat 80 (urodziłam się dopiero pod koniec 90), w związku z tym pewnie nie dostrzegłam wszystkich nawiązań, niemniej jednak produkcja dostarczyła mi sporych emocji. Nawet aktorstwo młodych aktorów jest całkiem przyzwoite. A klimat więcej niż świetny. Chwilami wieje grozą niczym w najlepszych horrorach.



Komu mogę polecić? Oczywiście miłośnikom lat 80, lub tym którzy wtedy dorastali, wielbicielom produkcji familijno - przygodowych z domieszką grozy. Wydawać by się mogło, że jest to dzieło przeznaczone dla dzieci lub młodzieży, ale tak naprawdę może spodobać się każdemu niezależnie od wieku. Przyjemna produkcja, którą pochłania się błyskawicznie.



Informacje szczegółowe:

Kraj produkcji: USA
Oryginalny język: angielski
Twórcy: Matt i Ross Dufferowie
Liczba odcinków: 8
Data premiery: 15 lipca 2016

3 komentarze:

  1. Ja pierwsze słyszę o tym serialu! I pewnie dlatego że jest to pierwsza wzmianka na temat tej produkcji chętnie ją obejrze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj wydaje mi się właśnie, że grupą docelową są dorośli. To właśnie oni mają szansę pamiętać lata 80te. Chociaż wątki zgrabnie się dzielą na te dla dorosłych, młodzieży i dzieci, więc każdy może znaleźć coś dla siebie. Niby dopiero zaczęłam oglądać, ale już 5 odcinków za mną! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie

    Prowadzą Państwo ciekawą stronę. Chciałabym coś dorzucić od siebie. Na mojej stronie www.dobrypackshot.pl/darmowe_zdjęcia.html. znajdują się darmowe zdjęcia przedmiotów na białym tle, które mogą Państwo wykorzystać dla siebie. Zdjęcia udostępnione są za darmo, na licencji domeny publicznej, oznacza to, że można z nich korzystać bez potrzeby oznaczenia autora.

    Gdyby Państwo mieli ochotę wykorzystać którąś z udostępnionych fotografii to zapraszam śmiało.

    Będzie mi również miło jeśli wspomną Państwo o mojej stronie na swojej stronie, chodź nie jest to wymagane przy korzystaniu z fotografii.

    Pozdrawiam
    Edyta B
    Dobry Packshot

    OdpowiedzUsuń